نشریه پیشرو

سیاسی ـ اجتماعی ـ فرهنگی مدیر مسوول نورانی

نشریه پیشرو

سیاسی ـ اجتماعی ـ فرهنگی مدیر مسوول نورانی

افغانها باید کشته شوند؟!!

 در مورد به اسارت در آمدن دانیل مسکروجیاکومو خبر نگار روزنامه ایتالوی «له رپوبلیکا» در هلمند بوسیله نیروهای طالبان و بعد رهایی او در بدل آزادی پنج قوماندان سرشناس طالبان از جمله برادر ملا داد الله و سخنگوی طالبان و در بند ماندن ترجمان او (اجمل نقشبندی) گمانه زنی های مختلفی مبنی بر اینکه این جریان جهت رهایی پنج قوماندان طالب ساخته کاری شده، وجود دارد.

انگلیس ها در هلمند خواهان نوع متارکه با طالبان اند و این خبرنگار بدون اینکه در وزارت داخله ثبت نام شده باشد به هلمند رفته بود. سربریده شدن فوری راننده اش و اظهار بی اطلاعی داکتر سپنتا وزیر خارجه افغانستان از این معامله، ساخته کاری این جریان را روشنتر میسازد. ایتالوی ها در لشکرگاه مرکز هلمند شفاخانه ایمرجنسی دارند که گفته میشود با طالبان بشکلی همدردی نشان میدهد و این شفاخانه در بسر رساندن این معامله کار روایی های بسیار داشته است و بعد یک تن از داکتران افغان این شفاخانه که گفته میشود در این رفت و آمد ها بین طالبان و دولت نقش داشته، برده شده است که علت تا حال معلوم نیست.

در مورد اجمل نقشبندی، ملا داد الله اعلان کرد که اگر در بدل رهایی او دو تن از قومندانان طالب آزاد نشوند، انشاالله او را خواهد کشت!! دولت افغانستان دراین رابطه تا حال عکس العملی از خود نشان نداده است، در حالیکه اتحادیه ملی ژورنالستان و رسانه های همگانی از دولت خواسته اند تا در رهایی او تلاش نماید.

اینکه در برابر یک خبرنگار خارجی پنج تن قومندان طالب رها میشوند و اما کسی به قصه یک افغان نیست، نشان میدهد که نیروهای بین المللی حاضر در افغانستان نسبت به افغانها به چه نظری می نگرند و چقدر برای افغانها ارزش قایل اند. اینکه ناتو  و ائتلاف در بمباران های شان بی کوچکترین مکثی صد ها افغان بی گناه را میکشند، از فراز تانکهای شان بر مردم بی گناه آتش باری میکنند، اطفال را به گلوله میبندند و غیره، پس برای آنان اجمل نقشبندی چقدر اهمیت دارد که مثلاً سرش بریده شود یا نشود؟ فقط این شرم و ننگ بر پیشانی دولت افغانستان حک میگردد که نه صلاحیت و نه اراده در مورد سرنوشت افغانها دارد و فقط طبق دستور عمل میکند.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد