نشریه پیشرو

سیاسی ـ اجتماعی ـ فرهنگی مدیر مسوول نورانی

نشریه پیشرو

سیاسی ـ اجتماعی ـ فرهنگی مدیر مسوول نورانی

مشت نمونه ی خروار

به «شر» دوست:

آقای بشردوست که یکی از وکلای رک و راستگوی ولسی جرگه است و در میان مردم از محبوبیت خاصی بر خوردار میباشد، روزیکه منشور خود بخشی جنگسالاران بعد از توشیح دوباره به ولسی جرگه برگشت، آقای بشردوست آنرا سخت محکوم کرد و غیر قانونی دانست و به رسم اعتراض تالار را ترک کرد. درین وقت سیاف یکی دیگر از وکلای ولسی جرگه که سخت عصبانی شده بود، به رسم زور مدارانه فریاد کشید که این بشردوست نیست به «شر» دوست است نه به خیر دوست، این بی منطق را ببینید که کاغذ های خود را زیر بغل گرفته از تالار بیرون میشود، کی او را نمی شناسد و کی نمی فهمد که او از کجا این حرف ها را دستور میگیرد. آقای سیاف این طور کف بر دهان خواست تا بشردوست را تحقیر کند زیرا آقای بشردوست مخالف بخشیدن او و دیگران در این منشور خود بخشی شده بود و سیاف نگفت که بشردوست از کجا دستور میگیرد!!

رئیس شورای کابل بدمعاشی کرد:

مولوی حبیب الله رئیس شورای کابل که عازم فلیپین بود، با موتر اش از سمت مخالف به سوی میدان روان بود که چند ترافیک موتر او را توقف داده، بر حرکت غیر قانونی او اعتراض کردند. در این حال او بادیگارد های خود را دستور میدهد که ترافیک های بیچاره که از بام تا شام در میان این همه گرد و خاک خدمت میکنند را فراشی کنند و با چوب و مشت و لگد ترافیک ها را چنان میزنند که دست دو نفر آنان میشکند. وزارت داخله اصلاً به این مسئله توجه نکرده، اما لوی څارنوال این بادیگارد ها را دستگیر کرده و ضمن اینکه کار مولوی حبیب الله را بدمعاشی خواند، امر دستگیری او  را صادر نمود و به مجردی که مولوی از سفر برگشت، نیروهای پولیس در میدان هوایی کابل او را دستگیر نمودند. بعد اعتراض های بسیاری از سوی همکیشان مولوی در ولسی جرگه و شورای کابل بلند شد، اینکه چه جزای برای این زورگو داده میشود، مردم جداً انتظار دارند.

خانه سیاف تلاشی شد:

 نیروهای امریکایی با نیروهای پولیس به خانه سیاف در پغمان رفته بعد از آنکه شانه های یکی از بادیگارد های او را بستند، به تلاشی محوطه خانه ای او پرداختند. اینکه این تلاشی  به چه منظوری صورت گرفت، ظاهراً گفته شد که امریکایی ها به دنبال ذخیره سلاح و مهمات به خانه او رفته بودند، ولی در اصل خواستند بشکلی با این تلاشی به تمام آنانیکه زور مدار اند بفهمانند که شما در برابر قدرت ما هیچ هستید، آرام و سر به زیر باشید. در این رابطه اعتراض های بسیار از سوی دوستان آقای سیاف صورت گرفت. ولی مردم میان خود بحث میکردند که چرا در برابر این همه کشتار و بدبختی اعتراضی صورت نمیگیرد که از تلاشی خانه یک فرد این همه فغان بالا میشود. چند روز قبل امریکایی ها خانه افضل احمدزی عضو مشرانو جرگه و خواهر زاده احمد شاه احمدزی را نیز تلاشی کردند. احمد شاه احمدزی زمانی معاون سیاف در تنظیم اتحاد بود. اما خود آقای سیاف و انجنیر افضل خود را خاموش گرفتند.

لوی څارنوال دیوانه است:

 در برخورد لفظی که میان حاجی فرید وکیل کاپیسا و عبدالجبار ثابت به میان آمد، حاجی فرید از سوی لوی خگارنوال متهم گردید که خواهان رهایی شش تن از مجرمین بصورت غیرقانونی  از او شده و چون او این افراد را رها نکرده، لذا حاجی فرید در مخالفت با او قرار گرفته و خواهان استیضاح او شده است. اما در مقابل حاجی فرید لوی څارنوال را دیوانه خواند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد